FOLLOW ME.......... T.Q

DAN HARI MALAYSIA UCAPAN IKLAS DARI 9W2PHJ/PRPHJ

Selasa, 22 Disember 2009

LAGI MANGSA KANAK-KANAK PEMBUNUHAN KEJAM DIPERCAYAI DI ROGOL DAN DILIWAT.


Seorang pekerja Dewan Bandaraya Kuala Lumpur menunjukkan mayat kanak-kanak perempuan yang ditemui di kolam tadahan banjir di Kampung Boyan, Lorong Gurney pagi semalam

Mangsa rogol dan liwat?

• Mayat kanak-kanak mangsa pembunuhan kejam yang ditemui di kolam tadahan banjir di Jalan Semarak, Kuala Lumpur semalam dipercayai dirogol dan diliwat.
• Hasil bedah siasat selama empat jam di Hospital Kuala Lumpur semalam mendapati, kesan koyak pada alat sulit mangsa dipercayai disumbat benda tumpul.
• Mangsa dijerut dengan tuala kecil sehingga mati sebelum mayatnya dicampak dalam kolam. Terdapat kesan suntikan BCG di lengan kirinya.
• Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, sampel termasuk cap jari dan gigi mangsa dihantar ke Jabatan Kimia bagi mengenal pasti identiti kanak-kanak itu. Polis akan menyiasat pelbagai sudut termasuk serangan seksual.
• Tiada ahli keluarga menuntut mayat kanak-kanak itu. Malah, identitinya masih misteri kerana tiada laporan kehilangan kanak-kanak diterima.
KUALA LUMPUR 23 Dis. – Hasil bedah siasat terhadap mayat kanak-kanak yang ditemui di kolam tadahan banjir di ibu negara semalam, menunjukkan mangsa mungkin dirogol dan diliwat sebelum meninggal dunia.
Bedah siasat yang dijalankan hampir empat jam di Hospital Kuala Lumpur (HKL) mulai pukul 10.30 pagi ini mendapati, terdapat kesan koyak pada alat sulit mangsa dipercayai akibat dirogol dan diliwat beberapa kali.
Laporan bedah siasat itu turut mendedahkan mangsa mati akibat dijerut menggunakan tuala kecil sebelum mayatnya dicampak dalam kolam tadahan banjir di Kampung Koyan, Lorong Gurney di Jalan Semarak di sini.
Kanak-kanak malang yang dianggarkan berusia 12 tahun dan berkulit gelap itu turut mempunyai kesan suntikan BCG di lengan kirinya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul petang ini berkata, polis telah menghantar beberapa sampel termasuk cap jari dan gigi mangsa untuk mengenal pasti identiti kanak-kanak itu.
Beliau berkata, berdasarkan siasatan awal, mangsa dipercayai dibunuh di satu lokasi lain sebelum mayatnya dicampak dalam kolam berkenaan.
‘‘Bedah siasat mendapati, leher mangsa lebam akibat dijerut manakala kedua-dua lututnya melecet dipercayai diseret dan berlaku pergelutan,’’ katanya.
Ditanya sama ada mangsa dirogol dan diliwat, Zakaria berkata;
‘‘Siasatan kita meliputi pelbagai aspek termasuk serangan seksual. Apa-apa pun ia terlalu awal untuk mendedahkannya. Biar kita siasat dulu”.
Semalam, mayat kanak-kanak itu ditemui terapung di perangkap sampah kolam tadahan banjir kira-kira pukul 11.30 pagi.
Ketika ditemui, terdapat kesan jerut dengan kain di leher mangsa yang hanya memakai baju tidur tanpa seluar dalam.
Menurut Zakaria, berdasarkan pemeriksaan awal, katanya, mangsa dipercayai dibunuh dalam tempoh 24 jam sebelum mayatnya ditemui.
Ketika ditanya sama ada pembunuhan itu dilakukan oleh mereka yang rapat dan mengenali mangsa ekoran tiada laporan mengenai kehilangan kanak-kanak dibuat, beliau tidak menolak kemungkinan itu.
Sehubungan itu, polis meminta waris atau ahli keluarga terdekat yang kehilangan kanak-kanak supaya menghubungi pegawai penyiasat, Asisten Supritendan Che Aziz Md. Isa di talian 012-9280024 dengan segera.
Lebih menyedihkan, sehingga pukul 6 petang ini, mayat kanak-kanak itu masih ditempatkan di bilik mayat HKL kerana tiada waris yang datang menuntut mayat itu.
Malah, tiada sebarang laporan mengenai kehilangan kanak-kanak dibuat di mana-mana balai polis setakat petang ini.
KUALA LUMPUR 22 Dis. – Belum pun kematian Allahyarham Nurin Jazlin Jazimin dua tahun lalu luput daripada ingatan masyarakat – hari ini seorang lagi kanak-kanak perempuan menjadi mangsa pembunuhan kejam.
Mayatnya dengan kesan leher dijerut ditemui di ibu negara kira-kira pukul 11.30 pagi ini.
Lebih sedih lagi, mayat kanak-kanak malang tersebut ditemui terapung dipercayai dicampak dalam kolam tadahan banjir di Kampung Boyan, Lorong Gurney di Jalan Semarak di sini.
Mangsa berumur dalam lingkungan 11 hingga 13 tahun dipercayai dirogol. Mayatnya ditemui dalam keadaan separuh bogel.
Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, kanak-kanak itu yang berkulit gelap mempunyai ketinggian kira-kira 1.2 meter.
Ketika ditemui, kata beliau, mangsa hanya memakai baju tidur tanpa seluar dalam.
Menurut Zakaria, siasatan awal mendapati, leher mangsa telah dijerut ketat dengan sehelai kain.
“Mayat kanak-kanak itu dipercayai dicampak ke kolam tersebut dalam tempoh 24 jam lalu. Selain kain itu, kita tidak menemui objek lain yang boleh dikaitkan dengan pembunuhannya,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata, mayat kanak-kanak malang itu yang ditemui oleh tiga pekerja Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dikeluarkan dengan bantuan skuad penyelamat pihak berkuasa tempatan itu.
Menurut Zakaria, identiti mangsa masih belum diketahui dan polis menyiasat kes ini mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.
Tambahnya, mayat dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat dan polis akan memperincikan siasatan selepas laporan bedah siasat diterima.
Sehubungan itu, beliau meminta sesiapa yang kehilangan anak perempuan supaya segera menghubungi balai polis berdekatan.
************************************************************************************
KEAJAIBAN DUBAI



PANDANGAN dari udara menunjukkan keindahan Palm Jumeirah di Dubai dalam gambar yang dirakam kelmarin. Mega projek ini turut menjadi perhatian industri kewangan global berikutan masalah hutang luar negara itu yang luar biasa jumlahnya. Semalam, Dubai World mengecewakan para peminjamnya kerana tidak membuat komitmen kukuh bagaimana hendak melunaskan hutang AS$22 bilion (RM74.8 bilion).


GAMBAR DI ATAS INI DI AMBIL MASIH DALAM PEMBINAAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan